Blik op de toekomst

Echt het verschil maken

Strategisch plan voor de toekomst

In 2015 presenteerden we een strategisch plan dat richting geeft aan onze activiteiten voor de komende 5 jaar. Ambitieus en uitdagend, en met veel nadruk op innovatie. We willen echt het verschil maken en nog relevanter zijn. Het plan bestaat uit 3 hoofdlijnen:

  1. We streven naar het vergroten van onze invloed, alles wat we doen komt voort uit het belang van consumenten.
  2. Meer dan ooit willen we een verbond van en voor alle consumenten worden.
  3. We willen ons extra profileren op 5 aansprekende kernthema’s:
    • verzekerd van goede zorg
    • grip op je geldzaken
    • weet wat je eet
    • haal je recht
    • baas over eigen data

Verlagen van drempels

De komende jaren gaan we deze ambities waarmaken door het je zo makkelijk mogelijk te maken met ons mee te doen. We verlagen de drempels door meer informatie en diensten tegen eenmalige betaling aan te bieden. En onze diensten verder te verbeteren, zoals de dossiers op de website, en de vergelijkers en overstapdiensten.

Manon Berendts

Ik ben net uit huis gegaan en moet ineens alles zelf doen. Dat is best even wennen. Daarom is het top dat de Consumentenbond er is en mij met van alles kan helpen als ik er even niet uitkom.

Manon Berendts Consument

Bij alles wat we doen stellen we jou, de consument, op de eerste plaats en dat begint bij goed luisteren en de dialoog aangaan. Jij kunt belangrijke informatie leveren over producten en diensten; je feedback en reviews zijn ons veel waard. We investeren verder in het klantenpanel en in de community. En we versterken het Klachtenkompas als laagdrempelig platform waar problemen met leveranciers echt opgelost worden.